سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنا ... سه نسل آلبوم
 
قالب وبلاگ

به نام خدا

این چند سالی که محرم و دهه‏ی فجر با هم،‏همزمان شده‏اند از نقاط مشترک عاشورا و انقلاب اسلامی زیاد می‏شنویم. ازاینکه عاشورا سرمشق انقلاب بود و از اینکه مبارزه با ظلم حاکمان و احیاء ارزش‏های دینی و امربه‏معروف و نهی‏از‏منکر و بسیاری آرمان‏های دیگر پیام‏های عاشوراست که انقلاب را به‏وجودآورد. مشق انقلاب را ناتمام نوشتیم؛ چرا که عاشورا با پیام رسانی چون حضرت زینب - سلام الله علیها - به سرمشقی تمام و کمال در تاریخ مبدل شد؛ اما مشق ما تمام شد و بیش از آنچه به فکر ادامه باشیم هر سال در دهه فجر آنچه را نوشتیم مرور می‏کنیم. البته بازخوانی آنچه مردان و زنان انقلابی به آن پایبند بودند یادآوری ارزشهاست؛ اما رسالت نخبگان مذهبی و علمی جامعه در نهادینه کردن آرمان‏های انقلاب اسلامی هم‏چنان باقیست.

انقلاب باید آنگونه پیام‏رسانی می‏شد که تفکر دینی در جای جای کشور اسلامی حضور داشته باشد که هیچ کس نتواند به اسم اصلاحات و دیدگاه‏های روشنفکر مآبانه دوری از ارزش‏های دینی را غالب کند. هر چند مردم متدین و معتقد جامعه اسلامی ایران که به فرموده امام خمینی (ره) از مردم عصر رسول الله هم بهتر هستند به خوبی مراقبند که جامعه در مسیر انقلاب حرکت کند؛ اما به دست آوردن از دست رفته ها تاوان بزرگی دارد که هر از چند سالی مسئولین نظام اسلامی باید آن‏را بپردازند.

جامعه نیز متحمل سختی‏هایی می‏شود که ناشی از برخی غفلت‏هاست. غفلت از آنچه از صدر اسلام تا کنون برای آن، خون‏ها ریخته شده‏است؛ پس باید بیندیشیم رسالت زینب گونه‏ی هریک از ما چیست؟


[ سه شنبه 86/11/16 ] [ 4:36 عصر ] [ سنا ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

سه نسل آلبوم زندگی پیش روی من است نسل خودم ، مادرم و فرزندانم...
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 5
کل بازدیدها: 75873